duminică, 25 septembrie 2011

Zuppa inglese


"Zuppa inglese" este un desert moale ce se serveste cu lingurita, compus din straturi cu crema de vanilie si crema de cacao intercalate cu Pandispan sau piscoturi insiropate in Alchermes. Alchermes este un lichior fin utilizat in prepararea deserturilor, dar si cunoscut ca Elixirul vietii lungi, se presupune de origine araba.
Eu am facut o jumatate de portie, reteta o voi scrie asa cum am facut-o eu ... pentru o portie intraga se dubleaza totul.

RETETA

Crema de vanilie
250 ml. lapte
2 galbenusuri
50 gr. zahar
25 gr. faina
1 lingurita amidon
esenta sau praf de vanilie

Crema de cacao

250 ml. lapte
100 gr. ciocolata neagra
50 gr.zahar
25 gr. faina
Lichior Alchermes pentru insiropat.
Eu am inlocuit Pandispan-ul cu piscoturile.

MODUL DE PREPARARE

Crema de vanilie: punem laptele la incalzit pe foc (nu lasam sa fiarba), iar in paralel freacam galbenusurile cu zaharul pana ce devin spumoase, se adauga si faina, esenta si se omogenizeaza bine. Dizolvam si amidonul in trei linguri de lapte. Adugam cate putin lapte peste compozitie amestecand bine pana incorporam tot laptele, la sfarsit adaugam amidonul si punem pe foc. Amestecam continuu pana cand aceasta se leaga bine si ajunge o consistenta cremoasa.


Crema de cacao : punem jumatate din cantitatea de lapte la incalzit si adaugam ciocolata bucati, amestecam pana aceasta se topeste. Luam de pe foc daca e necesar, nu se lasa la fiert. In paralel amestecam faina cu zaharul si restul de lapte apoi le adaugam la compozitia de pe foc amestecand continuu pana ce crema se leaga.




Lasam cremele la racit. Eu intre timp am pregatit tava unde am pus prajitura. Intr-o tava de aluminiu de unica folosinta am asezat un strat de piscoturi insiropate in lichior (pe care eu l-am diluat foarte mult), am pus apoi o bucata de folie de aluminiu ca si divizor asa incat cremele sa stea frumos peste piscoturi si in lateral un ghemotoc de hartie ca folia de aluminiu sa nu se deplaseze. Apoi am montat 200 ml. de frisca pe care am impartit-o in doua parti egale si am adaugat-o la creme, asta este facultativ, eu am preferat sa fac asa deoarece imi plac cremele pufoase si fine... deci frisca nu este prevazuta in reteta. Astfel am montat prajitura. Un strat de piscoturi, crema de cacao, un alt strat de piscoturi si deasupra crema de vanilie.




Am dat la rece pana a doua zi iar inainte de a servi am pudrat cu cacao.


  Desi cremele sunt destul de moi au ramas asezate foarte frumos.


Un deliciu preparat rapid.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu