sâmbătă, 8 octombrie 2011

Pandispan simplu




PANDISPAN SIMPLU

7 oua
210 gr.zahar
210 gr. faina

MOD DE PREPARARE

Se bat foarte bine ouale cu zaharul pana devin albe la culoare,spumoase si isi maresc volumul.
Se adauga faina in ploaie si se amesteca incet.
Se toarna compozitia in forma pregatita in prealabil si se coace la 180* in cuptorul preancalzit.
Eu l-am facut din 7 oua iar diametrul cercului a fost de 24 cm.
A iesit suficient de inalt incat l-am putut taia in 4 straturi.
In functie de marimea pe care-o dorim scadem sau crestem numarul de oua.
La fiecare ou adaugat sau scazut modificam si cantitatile de zahar si faina astfel :
 30 gr.zahar si 30 gr. de faina, adaugat sau scazut.
La acest pandispan se poate pune si praf de copt pt siguranta dar,
daca oualele sunt batute bine cu zaharul acesta va creste frumos si fara praf de copt.
Se poate adauga esente dupa preferinta.

Pentru un pandispan reusit se respecta cateva reguli de aur:
1. Oualele se bat foarte bine cu zaharul, chiar si 25 min.
2. Nu se deschide cuptorul in timpul coacerii pt nimic in lume.
3. Pandispanul se lasa la racit in cuptor, astfel racirea se face treptat si nu prin soc termic,
riscandu-se lasarea pansispanului.
4. Pandispanul se taie doar dupa racirea completa.

3 comentarii:

  1. Imi place la nebunie cum ai scris regula numarul 2. Tare simpatic.
    Se apropie ziua sotului meu si o sa-i fac un tort dupa reteta asta.
    Nu o sa ma abat de la reguli "pentru nimic in lume". Te pup Florina. Esti o scumpica.
    Mihaela

    P.S. Abea astept sa vad tortul tau decorat. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, am scris acele reguli cat mai natural posibil :) ma bucur ca ti-au atras atentia, asta te va face sa-ti amintesti de ele mai usor ;) Sa nu indraznesti sa te abati de la ele...Si eu abea astept sa vad ce tort minunat vei face sotului tau...Luna asta este si ziua lui Sebastian , asa ca, si eu ma pregatesc constiincios :)

    RăspundețiȘtergere