luni, 12 septembrie 2011

Tort cu mouse de ciocolata si pepene

Un tort delicios.
Pentru ca aveam in frigider cateva albusuri  m-am gandit sa fac o foaie simpla cu albus si nuca pentru acest tort, in loc de clasicul blat. Asa dar, am copt foaia pe hartie in tava normala de aragaz, dupa care am decupat 3 foi rotunde.

Acestea au fost foile.
Mouse-ul de ciocolata l-am facut in cel mai simplu mod. Am incalzit frisca lichida, am pus ciocolata sa se dizolve in frisca calduta , am dat la racit intre timp am pregatit gelatina, am curatat pepenele si l-am bagat la robot.


Dintr-o jumatate de pepene potrivit ca marime mi-a iesit aprope o jumatate de cana piure de pepene. Apoi am montat repede si frisca.
Am impartit gelatina si frisca in doua parti egale si le-am adaugat la ciocolata ,respectiv la piureul de pepene.
Mouse-ul de ciocolata

Mouse-ul de pepene.

M-am apucat sa montez tortul. Am pus pe platou prima foaie, am asezat cercul petru torturi si am turnat primul mouse, cel de ciocolata, peste el am presarat un mixt de fructe uscate pralinate, apoi am pus a doua foaie, mouse-ul de pepene si am asezat deasupra ultima foaie.
 Mixtul de fructe uscate pralinate.
  
Si iata tortul meu dupa 5 ore la frigider ...si dupa indepartarea cercului de metal.

RETETA

FOI

5 albusuri
125 gr de zahar
2 linguri de faina
putin praf de copt
125 gr de nuca macinata

MOUSE DE CIOCOLATA

200 ml. frisca lichida
120 gr de ciocolata cu lapte
1 pliculet de gelatina
100 gr frisca montata

MOUSE DE PEPENE

o jumatate de pepene (aprox 400 gr)
1 pliculet de gelatina
100 gr de frisca montata

* fructe uscate pralinate - facultativ

Tortul se poate orna dupa placere si gust, eu am preferat sa-l imbrac in pasta de zahar.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu